środa, 11 sierpnia 2010

Patlıcan Kebab czyli Kebab z bakłażanem

Wczoraj szwagier poprosił, żebym ugotowała coś z Turcji więc nasz piekarnik w końcu doczekał się gościć ♥ przeze mnie danie z Turcja a dokładniej ze wschodniej Turcji- Kurdystanu Tureckiego. Z miasta Urfa. Wschodnia Turcję w większości zamieszkują Kurdowie około 15 mln. Jest to naród bez własnego kraju.




Kurdowie i tereny na jakich zamieszkują są bardzo mi bliskie bo spędziłam tam trochę czasu. Mieszkałam w ich domach, próbowałam kurdyjskiej kuchni. Są to bardzo życzliwi ludzie, którzy nieraz zaprosili na noc pod swój dach i ugościli " czym chata bogata". Ale o Kurdystanie w innym poście.



A teraz wklejam najważniejsze



Patlıcan Kebab

Przepis pochodzi od mojego dobrego przyjaciela kurda Samiego(mam nadzieję, że i on kiedyś tego bloga zobaczy;) Selam heval
A składniki i przygotowanie podpatrzyłam jak on kilka razy to gotował, bo zawsze musiałam tylko powiedzieć, żeby zrobił moją ulubioną potrawę....

Składniki
  • bakłażan
  • mięso mielone(ja miałam drobiowe)
  • cebula
  • pomidory
  • czosnek
  • papryka(o której zapomniałam)
Układamy wszystko na forwmce, nie uzywając oleju. Przekładamy mięso z bakłażanem, do środka wrzucamy wszystkie pozostałe warzywa. Wszystko solimy, sypiemy ulubione przyprawy i do piekarnika na około godzinę.

Afiyet olsun/Smacznego :)

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Pyszne, pyszne :D

Unknown pisze...

Wygląda przepysznie, jestem pewna, że również tak smakuje ;)

Bardzo podoba mi się Twój blog, pełne humoru i optymizmu wypowiedzi, dołączam do kolejnych fanów Twojej twórczości ;))

Pozdrawiam:)

Unknown pisze...

Dziękuję serdecznie za komentarze i mam nadzieję że tym optymizmem mogę się z wami podzielić:)
pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...