poniedziałek, 13 sierpnia 2012

3 days to Jordan , Jordania



 Hamburg - Istanbul
2600km

A few days ago I decided that I wanted to be a few days in Istanbul. You know how I love this city. My plane from Amman, going through Istanbul. Tickets are very expensive to go by plane, so I made up that I would go to Bulgaria to Sofia, from Sofia to home in Poland, but then I still thought it good to stay in Vienna, because I have never been there... and I have friends there. I found cheap tickets Polish Bus ( Polski bus) http://www.polskibus.com/ for 60 zł it's about 15 euro, from Vienna to Katowice. As it turned out that my colleague from Poznan at the same time will be in Vienna in same time;)
Yesterday I was looking for accommodation - it is time. I know a nice hostel in Istanbul, I was there in December. In the center of Takim - the main pedestrian street. Then I found the same price hostel next to Galata Tower - for 10 euros with breakfast. I say in every case of a dormitory room, or several beds with shared bath, typical backpakers staff. Enough for me, because I want to be outside as much as possible.
Then I came up with that, what I like I can save the hotel is about 30 euros and take advantage of Couch Surfing http://www.couchsurfing.org/ about which I wrote once. Today I received a response from Istanbul, I can be guessted. Perfect. I just need to be earlier in the morning, because Onur-person with whom I spend the time goes to the wedding.He even told that will pick up me from airport.

                                             

Kilka dni temu postanowiłam, że chcę zostać na kilka dni w Istambule. Wiecie jak ja kocham to miasto. Mój samolot z Ammanu i tak leci przez Istanbul. Bilety są już bardzo drogie, żeby wrócić samolotem, więc wymyśliłam, że pojadę do Bułgarii do Sofii, z Sofii do domu, ale potem jeszcze pomyślałam, że fajnie zatrzymać się we Wiedniu-, bo jeszcze nie byłam… a mam tam znajomych. Znalazłam tanie bilety Polski Bus za 60 zł z Wiednia do Katowic. Co się okazało, że moja koleżanka z Poznania w tym samym czasie będzie we Wiedniu.
Wczoraj zaczęłam szukać noclegu – najwyższy czas. Znam fajny hostel w Istambule, byłam w nim w grudni. W samym centrum Takim – głównego deptaka. Potem znalazłam w tej samej cenie hostel obok Galata Tower – Wieży Galata za 10 euro ze śniadaniem. Mówię w każdym wypadku o pokojach typu dormitory, czyli kilkuosobowe z dzieloną łazienką, typowe dla backpakersów. Dla mnie wystarczające, bo chcę być jak najwięcej na zewnątrz.
Potem wymyśliłam, że, po co mi hotel jak mogę zaoszczędzić te około 30 euro i skorzystać z Couch Surfing, o którym już kiedyś pisałam. Dzisiaj dostałam odpowiedz z Istanbulu, że mogę zostać ugoszczona. Perfekt. Muszę tylko być wcześniej rano, bo Onur- osoba, u której będę nocować idzie na wesele.

 MY WAY to home:)

Istanbul (Turkey)  - Sofia ( Bulgaria) - Vienna (Austria)- Katowice (Poland) - home
 2041km


2 komentarze:

niewielka pisze...

Powodzenia, udanej podróży ;)

Unknown pisze...

Dziękuję, będę relacjonowała jak znajdę chwilę:) Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...